Sidor

Etiketter

Sökning

Translation

Creative commons

Creative Commons License
Tors digitala portfolio by Tor is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Sweden License.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

torsdag 19 september 2013

Planera idrott och sådant.

1. Vilka av förmågorna i syftesdelen har vi arbetat med och på vilket sätt?
Röra sig allsidigt i olika fysiska sammanhang: Jag tycker att vi har arbetat med det när vi till exempel har hoppat höjdhopp, dansat, haft bandi och så vidare.

Planera, praktiskt genomföra och värdera idrott och andra fysiska aktiviteter utifrån olika synsätt på hälsa, rörelse och livsstil: Jag tycker att vi har arbetat mycket med det i till exempel våra idrottsdagböcker och i våra friluftslivs arbeten.

Genomföra och anpassa utevistelser och friluftsliv efter olika förhållanden och miljöer: Vi hade en friluftslivs resa som vi fick träna oss på sådant.

Förebygga risker vid fysisk aktivitet samt hantera nödsituationer på land och vatten: Vi har fått ett häfte där det står om några skador man kan få och man kan lära sig vad man kan göra där. Vi brukar också ha en uppvärmning innan vi börjar och har ibland genomgångar där skador kan komma upp.

2. Finns det delar i det centrala innehåller som vi ännu inte har arbetat med? Vilka?
Jag tycker att vi har fått med det som står på det centrala innehållet och kommer inte på något som saknas.

3. Vilka förmågor behöver du arbeta med för att nå en högre nivå?
Jag tror personligen att det som jag ligger mest back på är orientering och dans, rörelse till musik och vara mer aktiv muntligt (under genomgångarna), fast jag kan ha fel.


Jag skulle helst vilja planera styrketräning/konditionsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar