Sidor

Etiketter

Sökning

Translation

Creative commons

Creative Commons License
Tors digitala portfolio by Tor is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Sweden License.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

torsdag 5 juni 2014

Franska utvärdering

Jag anser att jag har lärt mig hur man gör sådant som att hålla en konversation, skriva och lyssna på en okej nivå, inte en hög nivå, men en okej en. Jag vet till exempel hur man skriver och talar i framtid, nutid och dåtid när det är regelbundet, samt några oregelbundna verb (till exempel aller). Jag har även ett ordförråd med en hel del vanliga ord, till exempel "salut, vert och qui".

Eftersom att franskan är svår för mig och ja har verkligen behövt kämpa för att ens klara av den så känner jag att jag inte skulle vara redo för den nästa nivån av franska. Jag har hört att språkkurserna blir en hel del mycket svårare på gymnasium om man fortsätter med samma. Därför så tror jag att jag verkligen skulle behöva kämpa och spendera mycket tid på franskan för att bli godkänd på franskan, vilket skulle ta tid från mig att kunna engagera mig på andra ämnen. Så trots att jag skulle gå miste om meritpoäng så tror jag att det skulle gå bättre för mig om jag tog en annan kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar