Sidor

Etiketter

Sökning

Translation

Creative commons

Creative Commons License
Tors digitala portfolio by Tor is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Sweden License.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tisdag 3 juni 2014

Mitt avslutningstal

Här är mitt avslutningstal:

Egentligen kan jag inte skriva eller hålla tal, men det ser ut som att jag inte har något val.
Jag började här för 3 år sedan, men nu har avslutningstiden kommit, ja redan.
I Gunnesbo har jag gått från sjunde till nionde klass, då jag har haft olika pass.
Men tiden här på Gunnesbo har tagit slut, nu när jag går ut.
Trots att det känns som tiden här gick fort, har jag en hel del läxor gjort.
I matte har jag räknat tal, franskan har varit rätt så brutal.
I NO;n har jag arbetat med genetik, under slöjden har jag spikat spik.
Under hemkunskapen har vi lagat mat, i andra ämnen har vi arbetat om vårt klimat.
En hel del arbeten har jag lagt upp på min skolblogg, som en och annan läslogg.
Snart ut till gymnasium jag går, där jag kommer spendera mina nästa 3 år.
En ny skola kommer jag att starta, som skulle vara placerad på ett annat ställe på en karta.
Mycket naturkunskap kommer det då att bli, sedan är det universitet tills jag blir fri.
Hur det kommer att bli där har jag ingen aning om, precis som jag inte visste när jag till Gunnesbo kom.
Kanske var mitt beslut rätt, eller gick valet om gymnasium lite snett.
Men nu när jag med grundskolan är klar, har jag gymnasiet och universitetet kvar.
Men nu får vi se hur var framtid kommer att bli, nu när tiden här är förbi.
Kanske blir den ljus och som man önskat sig, eller möjligtvis ej.
Hur min framtid blir efter att min skolgång har passerat är inget jag kan säga vid detta klockslag, men jag får väl veta någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar